2008. március 1., szombat

Starbucks Coffee and Howard Schultz

Howard Schultz (b. July 19, 1952) is an American businessman and entrepreneur most widely known as the chairman and CEO [2] of Starbucks and a former owner of Seattle SuperSonics which he sold to Oklahoma businessman Clayton Bennett. Howard Schultz co-founded Maveron, his investment group, in 1998 with Dan Levitan.
Schultz grew up in a subsidized public housing project (Bay View Houses) in the Canarsie section of Brooklyn, New York. He attended Canarsie High School and is the eldest of three children. He has a sister, Ronnie (b. 1956) and a brother Michael (b. 1961), who both live in New York. His mother lives in New Jersey and his father, of whom he often speaks in his interviews, is deceased. He currently lives in Seattle with his wife and their two children, Jordan and Addison. He owns an apartment on the upper east side section of Manhattan and a house in East Hampton, N.Y.
In 1975, he became the first of his family to graduate from college when he earned his bachelor's degree in communication from Northern Michigan University, which he attended on a football scholarship. He is a member of Tau Kappa Epsilon.
In 1982, he joined Seattle's Starbucks, which sold only coffee beans at the time. Inspired by Italian espresso bars, he resolved to create a similar experience in the United States. Having been rebuffed by Starbucks management at the time, Schultz responded by leaving to start his own company, Il Giornale in 1985. Two years later, the original Starbucks management decided to work on Peet's Coffee & Tea and sold its Starbucks unit to Schultz and Il Giornale.
Schultz renamed Il Giornale with the Starbucks name and aggressively expanded Starbucks' reach across the United States. It can be said that Starbucks popularized espresso drinks such as the cafe latte to many Americans who had previously only ever tasted freeze dried coffee.
Schultz co-authored a book called Pour Your Heart into It that expounds on his life journey with Starbucks. This book is also published in Turkish by Babıali Kültür Yayıncılığı as Gönlünü İşe Vermek.
Schultz is also the former owner of the NBA's Seattle Supersonics. On July 17, 2006, it was announced that Schultz sold the team to a group of businessmen from Oklahoma City for $350 million. It is speculated that the new owners will move the team to Oklahoma City some time after the 2006-2007 NBA season[3]. This sale was seen by many as very disappointing as Schultz had often claimed that he wished to save basketball in Seattle.
He also owned the WNBA's Seattle Storm, and is a significant stakeholder in Jamba Juice.
In 2006, Forbes Magazine ranked Schultz as the 354th richest person in the United States, with a net worth of $1.1 billion dollars.
On March 29, 2007, Schultz accepted the Rev. Theodore M. Hesburgh, C.S.C., Award for Ethics in Business at the Mendoza College of Business at the University of Notre Dame. The same night, he delivered the Frank Cahill Lecture in Business Ethics.
On January 8th, 2008 Howard Schultz regained his status as CEO of Starbucks after a hiatus of 8 years[1].
He owns a $35 million dollar townhouse in New York City, and a beach house in the Hamptons.
A Starbucksot három bölcsész alapította – Jerry Baldwin angoltanár, Gordon Bowker író, Zev Siegl történelemtanár –, akik ugyan nem voltak üzletemberek, viszont imádták a finom kávét és teát. Egyetlen vágyuk az volt, hogy megosszák a jobbnál jobb feketéket a nagyközönséggel, vagyis Amerika lakóival. Seattle-ben nyitották meg első üzletüket 1971-ben, minőségi kávébabot és kávéfőzéshez szükséges eszközöket árusítottak, forró kávét nem. A vállalkozás logója már ekkor sellőt mintázott, és nevét Starbucksról, Moby Dick másodkapitányáról kapta.
Howard Schultz felbukkanásával kezdődött el a „nagy kávéivászat”, ekkor már főzték is, nem csak árulták az aromás babokat, az új cégvezető pedig abban reménykedett, hogy az amerikaiak az otthonuk és a munkahelyük után a legtöbb időt valamelyik kávézójukban fogják eltölteni. Az álom szép lassan valóra vált, hiszen 1982-től új korszak köszöntött be a cég életében: a vállalat intenzív terjeszkedésbe kezdett. Az első, anyaországon kívüli kávézó Tokióban nyílt 1996-ban, Nagy-Britanniában 1997-ben, 2000-ben Németországban és Hollandiában. A londoni piacot például három-négy év alatt szinte telítette a társaság kávés vendéglátóhelyekkel.
Az amerikaiak kimondottam megkedvelték a kávét, ma a világ kávéfogyasztásának egyharmadát az Egyesült Államok mondhatja magáénak. Ehhez nagyban hozzájárult Howard Schultz sikeres üzletpolitikája is. A „nyugalom szigetére”, egy-egy Starbucks kávézóba a minőségi termékek csábítják be a vevőket: 30-féle kávébabot, forró és jeges kávéitalokat, jeges teákat, tejes és gyümölcsös turmixokat, tartalmas amerikai süteményeket, szendvicseket árulnak. A legkedveltebb folyékony finomságok közé tartozik a latte, vagyis az eszpresszóalapú tejhabos tejeskávé és a frappuccino, a sűrű, jeges kávéturmix. Az italokat mindenki a saját szája íze szerint rendeli meg, 3,5 vagy akár 7 decis kiszerelésben kapjuk kézbe kávénkat. Az amerikaiaknak a „kávébirodalom” italai megfizethetőek, megengedhető luxus betérni egy ilyen helyre, a magyaroknak már kicsit drága mulatság. Az Egyesült Államokban a Starbucks a mindennapok része, a cég alapítóinak minden vágya teljesült, hiszen az amerikaiak számára szinte a második otthon.
A legtöbb Starbucksot természetesen itt találjuk, összesen 9 ezret, ám a cégvezetés középtávú tervei között szerepel, hogy legalább negyvenezer új üzletet nyit, ebből húszezret az Egyesült Államokon kívül. Az óriáscég jelenleg 38 országban van jelen, 13 ezer kávézót üzemeltet, a világ legnagyobb kávézólánca. A hálózat hat új üzlettel és 350 új munkatárssal bővül naponta. A kávéóriás 1997 és 2001 között bevételét megkétszerezte, egységeinek számát pedig megnégyszerezte. A cég 2006-os nyeresége 12,5 milliárd dollár volt. A kávézólánc nagy hangsúlyt fektet a távol-keleti terjeszkedésre is, a tulajdonosok Kínát tekintik a legnagyobb potenciális piacnak.

Howard Schultz építette fel a Starbucks márkát és ő álmodta meg a vállalat figyelemre méltó sikerét megalapozó fogyasztói élményt - jelentette ki Craig Weatherup, a Starbuck igazgatótanácsa jelölő és vállalatirányítási bizottságának elnöke. A Tanácsnak a teendőkről alkotott elképzeléseit tekintve senki más nem lenne alkalmasabb a szükséges változtatások keresztülvitelére annak biztosítása érdekében, hogy a Starbucks teljes vállalati felépítményét az innováció ösztönzésének, a fogyasztóra való összpontosításnak és igényei kielégítésének rendelje alá.
Schultz töltötte be a Vállalat vezérigazgatói posztját 1987 és 2000 között. Ezalatt az idő alatt a Vállalat részvényeit 1992-ben bevezették a tőzsdére és kiemelkedő növekedési eredményeket ért el mind az Egyesült Államokban, mind külföldön. Az igazgatótanács elnökeként 2000 óta Schultz a Vállalat globális stratégiájának és mostanra 43 országra kiterjedő terjeszkedésének szentelte figyelmét. Az igazgatótanács elnökeként és vezérigazgatói minőségében a Vállalat általános stratégiai irányának lefektetése lesz a feladata, különös tekintettel minden a fogyasztót érintő témára. Martin Coles általános igazgató felügyeleti joggal rendelkezik minden működési és vállalatirányítási kérdésben és közvetlenül Schultznak jelent.
"Felvillanyoz a vezérigazgatói munkakörbe való visszatérés lehetősége ilyen hosszú idő után és örömömre szolgál, hogy vezethetem a Starbucks-ot és elkötelezett partnereit, alkalmazottait további eredmények elérésében globális szinten . Meg kell birkóznunk az előttünk álló kihívásokkal és tudjuk, hogy képesek vagyunk rá. Röviden, ismét amellett kötelezzük el magunkat, ami olyan egyedivé tette a Starbucks-ot és a Starbucks-élményt: etikus elveket követünk a világ legjobb kávé nyersanyagának beszerzésében és feldolgozásában; következetesen a fogyasztót helyezzük az előtérbe; építünk a partnereinknél kivívott bizalomra, a vállalkozói kockázatvállalásra, a sikerünket megalapozó innovációra és kreativitásra." - jelentette ki Schultz.

Nincsenek megjegyzések:

PageRank Kereső optimalizálás
 
PageRank Kereső optimalizálás